Week 1 "What a trip" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 1 "What a trip" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 1 "What a trip"

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Ben alweer bijna een week weg van thuis. Vorige week woensdagavond kwam ik terug van Gran Canaria. Super trainingskamp gehad en lekker veel getraind, zodat ik hier de komende weken rustig aan kan doen. Donderdag nog een klein afscheidsfeestje gehouden en vrijdagavond heb ik de baggerzooi thuis verlaten, als ik in mei weer terug kom zijn ze weer lekker rozen aan het knippen. Toch een raar idee…

De reis is niet helemaal verlopen zoals ik had gehoopt. Vanaf Schiphol naar Abu Dhabi gevlogen, een vlucht van zes en een half uur. Alles ging zoals gepland. In Abu Dhabi zat ik weer mooi op tijd in het vliegtuig richting Sydney voor een vlucht van ruim veertien uur, dus ik lekker mijn oogjes dicht gedaan. Twee uur later werd ik wakker en stonden we nog steeds aan de grond, er bleek te veel “Air Traffic” te zijn. Nog nooit van gehoord, maargoed paar minuten later gingen we eindelijk de lucht in. In de lucht kwam ik er wel achter dat ik moest gaan rennen op Sydney Airport, als namelijk alles meezat had ik een half uur de tijd om over te stappen. Maar helaas… niet alles zat mee dus toen ik eenmaal op de airport aankwam was mijn vliegtuig richting Christchurch al vertrokken. Urenlang bij de helpdesk gestaan en gehangen, nog een paar uurtjes in de Business lounge van Sydney airport mogen zitten en nog een keer rondgerend op het vliegveld om een ander vliegtuig naar Nieuw Zeeland te pakken, maar die vloog helemaal niet. Uiteindelijk zouden we 24 uur later dan gepland vliegen richting Christchurch. Etihad had een dag visa geregeld en hotel geboekt voor de nacht inclusief diner en ontbijt (zag er allemaal erg sjiek uit.) Volgende ochtend om half tien dus naar Christchurch gevlogen.

Maandagmiddag twee uur landde ik dan eindelijk in Christchurch. Lenny mijn stagebegeleider en production manager bij Moffatts Flowers haalde mij op van het vliegveld. Lenny heeft op de HAS in Delft gestudeerd en komt oorspronkelijk uit Den Hoorn. We hebben die middag eerst even een rondje gedaan op het bedrijf. Mijn eerste indruk van het bedrijf was “rommelig”. In totaal heeft het bedrijf twaalf kassen, waarvan er een paar aan elkaar gebouwd zijn. De kassen staan niet zoals in Nederland netjes naar elkaar, ook de nummering van de kassen is erg onlogisch. In de meeste kassen worden rozen geteeld, verder is er nog een vermeerderingskasje en worden er in drie kassen Orchideeën geteeld. De meeste kassen zijn van glas, maar er zijn ook twee kassen van plastic.

Na de korte rondleiding zijn we naar mijn verblijfplaats gereden waar ik komende vier maanden zal verblijven. Thijs, ook een HAS student die bij Moffatts stage loopt, woont hier ook. De huiseigenaar is Jenelyn en komt oorspronkelijk uit de Filepijnen . Jenelyn woont ook in het huis en had die avond een welkomsmaaltijd voorbereidt. De volgende dag werd Jenelyn 49 jaar oud, dus Thijs en ik hadden dinsdag na het werk een boeketje voor der meegenomen. Vond ze helemaal geweldig natuurlijk! De afgelopen jaren woonde ze na haar scheiding altijd alleen, dus ze vind het erg leuk dat er nu weer wat leven in de brouwerij is.

Woensdag zijn Thijs en ik met Lenny na het werk naar de suburb Upper Riccarton gereden. (Het bedrijf en het huis waar ik in woon is gelegen in de suburb Halswell, beide zijn een suburb van Christchurch.) In Upper Riccarton is het winkelcentrum Countdown Church Corner gelegen, hier is een winkel waar ze alleen maar Nederlandse producten verkopen zoals, kaas, euroshoppers, vlokken maar ook een frikandel speciaal (zie foto.) Voor Lenny en Thijs was het namelijk al een behoorlijke tijd geleden dat ze een Nederlandse snack op hadden.
Donderdag en vrijdag heel de dag gewerkt om beetje in het ritme hier te komen. De jetlag is nu wel aardig over.

Nou jullie horen nog wel me….
See ya

  • 17 Januari 2014 - 09:33

    Angela:

    Leuk verslag Glenn. Als ik de foto's zo zie, zouje ook in Canada kunnen zitten qua huis. Ziet er goed ui! Ook de frikadel speciaal op whatsapp! Lekker geniet, leren en werken! Kus van je tante X

  • 17 Januari 2014 - 11:45

    Opa En Oma:

    Hallo glenn leuk dat je dit ook doe,net als Don toen die in Kenia zat
    Zo ik vernam had je er een hele reis op zitten dat viel zeker niet mee maar dat is alweer een week geleden en alweer vergeten toch?
    En nu maar hopen dat het werk je ook wel mag bevallen dan ga de tijd ook weer snel
    Hoe is de temp daar in Australieén wel erg warm met dat tennissen,maar dat is zeker wel een eindje bij jullie vandaan.

    Nou Glenn we gaan je volgen erg leuk groetjes van ons xx

  • 17 Januari 2014 - 16:13

    Simone:

    Hoi kanjer van me! Ja het was een hele trip om in Christchurch te komen, maar dan heb je ook wel wat.
    Goed voor je om te zien, dat het niet overal op de wereld zo georganiseerd is als in ons landje. En fijn dat je een aantal leuke mensen om je heen hebt. Leuk stukje wat je hebt geschreven. Werkse maar ook veel plezier, dikke kus X van je moepie.

  • 17 Januari 2014 - 16:54

    Hans:

    Leuk verslag Glenn geniet er maar van het duurt maar even. Wij zijn nu ook uit de bagger, en het gronddoek ligt er al bijna in. Het blijft hectisch maar we liggen nog steeds op schema.Vrindenhand van je vadertje.X

  • 17 Januari 2014 - 19:29

    Donny&Julie:

    Nou Glenn, na een vermoeiende reis en een jetlag je eerste verhaal.
    leuk om te zien hoe alles daar eruit ziet.
    geniet van deze mooie ervaring
    gr Don en Juul

  • 17 Januari 2014 - 21:13

    Frank, Leonie En De Meiden:

    Hoi Glenn-the-mann!
    Ziet er leuk uit die foto's. Echt zo'n typisch Nieuw Zeelands huis...is er nog een beetje reuring in de omgeving of is het er saai en moet je het verderop zoeken? Fijn dat de jetlag een beetje over is. Nu volop genieten en ervan leren ;-) Daarom ben je er uiteindelijk toch? En snel de boel verkennen he van het Zuider Eiland, zoals je pappa zegt, het is zoooo voorbij!
    Dikke X Frank, Leonie, Bente en Puckstra

  • 18 Januari 2014 - 08:21

    Marian En Ton Van Der Burg:

    Ha Glenn
    Leuk om te lezen hoe je het ervaart en wat een lange reis.
    Succes en geniet ervan.

  • 27 Januari 2014 - 18:46

    Onkel Bertus:

    hoe zijn de meiden daar of heb je die nog nie gezien.
    Gr. lia en ik

  • 28 Januari 2014 - 08:25

    Glenn Van Der Burg:

    Bertus!
    Ja, ik heb wel wat vrouwen gezien, maar dat was niet veel soeps. Nog ff doorzoeken dus, volgens mij vond mijn moeder een Nieuw Zeelands vrouwtje wel leuk. Heeft ze een reden om lekker veel te reizen. Ze zullen er vast wel zijn.
    Gr.

  • 01 Februari 2014 - 07:10

    Simone:

    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 6117

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: