Week 11/12/13 “A few weeks to go” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 11/12/13 “A few weeks to go” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 11/12/13 “A few weeks to go”

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

15 April 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello there,

De herfst begint hier aardig op te komen de dagen worden korter en vooral ook natter. Waar in Nederland de klok een uur vooruit is gezet is hier de klok een uur achteruit gegaan. Het tijdverschil is nu dus nog 10 uur. Heb het verder nog super naar mijn zin. Al mis ik mijn auto wel een beetje met dit weer, maargoed een beetje fietsen is goed voor me conditie. Je weet maar nooit waar dat nog goed voor kan zijn als ik weer in Nederland ben….

Twee weken geleden ben ik met me collega Ollie naar Quake City geweest. Dit is een museum die over aardbevingen gaan die afgelopen jaren hier in Nieuw Zeeland hebben plaats gevonden. Erg indrukwekkend. Mensen die weken zonder stroom hebben geleefd en niet eens hun eigen toilet konden gebruiken, omdat de rioleringen vernield waren. Gelukkig heb ik nog wel gewoon stroom, internet en een prima wc’tje.

Vorige week was het laatste weekend van Marcel hier in Nieuw Zeeland, Marcel studeert ook op de HAS en woonde hier 15 min vandaan. We wilde graag samen nog een hike gaan doen van twee dagen. Maar omdat we geen leuke twee daagse route konden vinden hebben we twee dag routes gelopen, alhoewel…. De route die we voor zaterdag hadden uitgekozen konden we niet vinden langs de weg, dus zijn we maar gewoon ergens een vallei ingelopen. Door rivieren en bossen, dit was geen groot succes.

Zondag hebben we de Avalanche Peak Walk gelopen, deze wandeling begon in Arthurs Pass en vanaf daar zouden we 1100 meter gaan klimmen. De avond ervoor wilde we nog wat biertjes gaan drinken, maar in dat gat was na 21.00 uur alles al gesloten…. Jammer dat het zondagochtend zo bewolkt was, waardoor we tijdens onze wandeling weinig konden genieten van het uitzicht. Halverwege de middag waren we weer terug in Arthurs Pass, vanuit daar zijn we gelijk doorgereden naar Cave Stream. De naam zegt het al, een grot die gevormd is door een rivier. Er stroomde nog steeds ijskoud water doorheen, maar na een paar minuten wende we daar wel aan. Best bijzonder om te zien hoeveel kracht water kan leveren om zoiets te vormen.

Afgelopen donderdagochtend ben ik voor 4 dagen naar me maatje Wessel in Brisbane vertrokken, om daar een beetje zon op te zoeken. Donderdag eerst een rondje door Southbank gelopen, de plaats waar Wess woont, en daarna naar Noosa gereden met onze Camper van. Wess kon deze gratis meekrijgen van zijn stage bedrijf Apollo. Voor vrijdag hadden we een dag tour op Fraser Island geboekt. Erg mooi de witte stranden, tropische oerwouden en super heldere meren. Eind van de middag kwamen we terug en zijn we naar Byron Bay gereden, waar we de nodige biertjes genuttigd hebben. Zaterdag stond er niks op het programma, dus lekker in Byron Bay aan het strand gelegen en wat gesurft. 30 graden, volle zon, geen zonnebrand en blote barsie was geen groot succes…. Het surfen ging niet vanzelf, de zee was onrustig en de golven vielen gelijk dood. Tegen de avond terug gereden naar Brisbane en hier met Wessel ze maatjes wezen stappen.

Zondag zijn we naar Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. Hier Koala’s, Kangoeroes, walibi’s, allerlei soorten vogels, kamelen, neushoorn, giraffe, zebra’s, tijger, slangen, schildpadden en natuurlijk krokodillen gezien. Om 12 uur was er een krokodillenshow, die onder andere werd gegeven door de zoon, dochter en vrouw van Steve Irwin. Erg vet! Voordat we weg gingen nog ff met de Koala op de foto geweest en in de avond vloog ik alweer terug naar Christchurch, na een top weekend!

Op het bedrijf loopt alles nog lekker door. Zijn op het moment met veel mensen om de achterstand van het gewasonderhoud in te halen. Het werk is een stuk afwisseliger, waardoor ik ook meer doe, zie en leer. Volgende week kan ik van me eigen bonen eten. Ik hoop dan ook nog een keertje wat biologie uit te gaan zetten.

Dit was het weer! Over 3 weken zit alweer achter de schoolbanken in Nederland, dus nog even genieten. Alvast een fijne Pasen allemaal, heb ik mooi een paar daagjes vrij om aan mijn opdracht te werken. Jullie horen van me.

Have a good one
Cheers

  • 15 April 2014 - 13:40

    Claudia Vd Burg:

    Sow jij zit zeker niet stil daar... Jeetje wat een leventje ;-) geniet er nog goed van! Succes x

  • 15 April 2014 - 16:37

    Lucia En Siem:

    Hoi glenn. We hebben hier net bij een bakkie koffie je verslag gelezen. Hardstikke leuk allemaal. Hoorde van je pa dat je ook veel onkruid moest wieden. Dat is ff minder maar ja het kan niet altijd feest zijn haha. Ook nog gefeliciteerd met je pa. Weer een reden om een pilsje te pakken. Nog het beste daar hè en groetjes van ons. X

  • 15 April 2014 - 23:20

    Brother:

    Weer een mooi verhaal Glenn, geniet nog maar ff goed de laatste drie weken en haal een mooi cijfer voor je opdracht!
    Proost!

  • 15 April 2014 - 23:37

    Angela:

    Je zit toch niet in een dip he neefje? Dit verslag vond ik een beetje neerslachtig klinken.......
    Wel weer veel gezien en gedaan! Alleen dat alleen de de bossen in lopen is wat minder, gezien de gebeurtenissen in Panama...... Stel je voor dat je verdwaald was.
    Het woord afwisseliger is een leuk nieuw woord....... Klinkt wel leuk, whoehahahahaha. Heb de kaarten bij beiden oma's zien staan, leuk!
    Geniet er nog ff van! En gefeliciteerd met je pa!
    X

  • 16 April 2014 - 11:58

    Glenn Van Der Burg:

    Valt wel mee hoor buurtjes hoeveel ik moet wieden. Alleen de eerste twee weken een paar middagjes, van de week wel onkruid gespoten.
    Haha, in een dip? Nee hoor, had het verslag ff snel binnen een kwartiertje getypt misschien dat die daarom wat minder enthousiast klonk.

    Bedankt weer voor de reacties!

  • 16 April 2014 - 16:43

    Frank:

    Goed man Fraser Island en Byron Bay, daar zijn wij ok geweest. Echt prachtig allemaal. Ongelooflijk wat jij daar downunder allemaal ziet en doet gast. Daar doet een ander jaren over! En dat allemaal naast je stage. Ik geef je groot gelijk. Geniet inderdaad nog maar even van het 'No worries mate'. Voor je het weet is alles back to normal. Take care en Enjoy! Grtz Frank

  • 16 April 2014 - 20:20

    Simone:

    Het blijven heerlijke stukjes om te lezen! Klein dipje Ans, hij mist toch het knuffelen met z'n moepie van liever lee ;-)
    Glenn doe nog even lekker de dingen die je wil doen. En ik ben ervan overtuigd dat je bij Moffert Flowers een goede indruk hebt achter gelaten. Hopelijk kunnen ze wat met jou bevindingen.
    Nog 18 daagjes..... Ik mis jou iig wel X, je moepie.

  • 16 April 2014 - 20:36

    Donny:

    Weer leuk om te lezen Glenn!!
    Erg leuk dat je naar Aussie bent geweest! Vooral de dierentuin van Steve klinkt super vet.
    tot over een paar weekjes!
    Gr je broer

  • 17 April 2014 - 09:45

    Annie V D Burg:

    Hallo Glenn

    Wat maak jij al niet mee sjonge jonge ,niet van die enge dingen doen hoor die bergen in en dat water bah als je uitglij vind het maar niets maar ach je bent jong en zie nog geen gevaren toch?
    Maar de tijd schiet ook al weer op nog een paar weekjes en dan weer thuis vind je denk ook wel weer fijn lekker bij de fam ze zullen je best wel missen.
    En met je werk ga ook wel goed nog wat biologisch werk doen ja je moet er toch ook nog wat doen daar ben je toch voor heen gegaan leuk hoor kennis op doen.maar ook wel heel erg goed wat van dat land te zien straks hele verhalen denk ik.

    Nou glenn geniet nog maar een poosje niet te gevaarlijke dingen doen.

    Groetje van Opa en mij xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 6128

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: