Week 7/8 "Fly or die" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 7/8 "Fly or die" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 7/8 "Fly or die"

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

G’day,

Zoooo, even snel een reisverslag tussen mijn twee tripjes door. Ik ben dinsdagavond teruggekomen van de trip naar Queenstown en the West Coast. We hadden erg veel geluk gehad met het weer, want aan de west kust regent het gemiddeld 2 meter per jaar en richting the Southern Alps is dit zelfs 8 meter. Wij hebben nauwelijks regen gezien, alleen onderweg in de auto hebben we een paar flinke buien gehad.

Vrijdagochtend vroeg vertrok ik samen met Thijs richting Queentown, eerste stop was Lake Tekapo. Het meer staat bekend om zijn blauwe water, alleen omdat het bewolkt was viel dat wat tegen. Paar foto’s geschoten en doorgereden naar Lake Pukaki waarvan het water nog blauwer moest zijn, en dat klopte ook wel. Langs het meer geluncht en doorgereden naar Queenstown. Rond 17.00 uur waren we in ons Backpackers Hotel, voordat de winkels dicht gingen zijn we snel even het centrum van Queenstown in geweest. Leuk gezellig stadje, het staat dan ook niet voor niks bekend als de toeristische trekpleister van Nieuw Zeeland. Als avondeten een FERGBURGER op, een van de beste burgers van de wereld. We hebben er een half uur voor in de rij moeten staan, maar hij was goed te doen. In de avond een klein biertje gedaan in het centrum.

De volgende dag weer vroeg op, want we hadden een boot tour door de Doubtful Sound. Doubtful Sound is de diepste fjord (421m) in het Fiordland National Park aan de Tasmanzee. Het was een flinke reis om in de Doubtful Sound te komen; eerst 2.5 uur met de bus, daarna één uur met de boot en toen nog 1.5 met een bus over het duurste stukje weg van Nieuw Zeeland, the Wilmot Pass Rd. Na de eerste boottocht hebben we een kijkje genomen bij de Manapouri Hydroelectric Power Station, een waterkracht centrale die 850 MW produceert. Dat is aardig wat als je bedenkt dat de WKK bij ons thuis 1 MW produceert. Toen we de waterkracht centrale uitliepen, liepen voorbij Pascal Jakobsen van BLØF. Heel erg toevallig, maar natuurlijk stonden er al een stuk of zeven Nederlanders om hem heen. Terwijl we daarvoor nog geen Nederlander hadden gezien die dag. Geen tijd om een praatje te maken, want we moesten door.

Eenmaal in de Sound aangekomen was de lange route het zeker waard. Heel erg bijzonder hoe de landschappen zich daar zo gevormd hebben. Drie uur rondgevaren en toen mochten we weer dezelfde route terug pakken. ’s Avonds 20.00 uur waren we dan ook pas in Queenstown. Vera en Marcel waren toen ook net gearriveerd, zij hadden vanuit Christchurch de bus naar Queenstown gepakt.

De volgende dag vervolgde we onze reis dus met zijn vieren. In de ochtend zouden we gaan skydiven, maar dat ging niet door. In de middag nog een keer geprobeerd, maar zowel Queenstown als Wanaka sprong niet. Halverwege de middag zijn we daarom maar richting de west kust gaan rijden. Eind van de middag arriveerde we in Fox Glacier, een dorpje langs de West Coast die zoals de naam al zegt bekend staat om zijn gletsjer. Voor de volgende ochtend een gletsjerwandeling geboekt. Leuk om te doen, alleen had ik de gletsjer wel wat schoner/witter verwacht. Er steken namelijk nog een hoop rotsen uit en er liggen aardig wat stenen op de gletsjer. Begin van de middag naar Franz Josef gereden, dit dorpje staat ook bekend om zijn gletsjer alleen kan je er niet op komen zonder behulp van een helikopter.

Eind van de middag nog een keer geprobeerd om te skydiven, en ja hoor het ging door. Ik denk dat dit wel een van de gaafste dingen was die ik ooit heb gedaan! In de avond even bijgekomen en de volgende dag (dinsdag) verder omhoog gereden langs Hokitika, Greymouth en Punakaiki. Bij Punakaika zijn we gestopt bij de Pancake Rocks. De naam zegt het al, rotsen in de vorm van een stapel pannekoeken. Was best bizar om te zien, zeker omdat de zee zo ruig was klapte het water met flinke krachten tegen de rotsen.

Hierna zijn we omgekeerd en terug naar Christchurch gereden. Hoe dichter we bij Christchurch waren hoe harder het ging regenen. Woensdag regende het ook heel de dag. In het centrum waren hele straten overstroomd. Donderdag en vrijdag twee super dagen gehad graadje of 20 met volle zon. Apart hoe dat weer ineens omslaat.

Terwijl ik dit verslag aan het typen ben heeft hier net een kleine aardbeving (3.5) plaatsgevonden, dus dat hebben we ook weer meegemaakt….. Nou ik ga me koffer inpakken. Morgen vertrek ik voor vier dagen naar het Noorden Eiland samen met Thijs!

See ya

  • 07 Maart 2014 - 12:03

    Marnix:

    Leuk om te horen dat je het nog steeds zo erg naar je zin hebt pik! Maarehhm... Wordt er eigenlijk ook nog wel gewerkt!? Veel plezier nog jongen!

  • 07 Maart 2014 - 12:14

    Angela:

    Hé M8! Leuk verslag weer en je noemt het een en ander alsof het de gewoonste zaak is van de wereld. Pannekoek rotsen, skydiven, gletsjer, urenlang reizen, aardbeving..... Man besef je wel hoe bijzonder dat is? Zal wel komen als je weer thuis bent en de foto's nog eens terugkijkt.
    Maar voorlopig ga je nog een hoop leuke dingen doen en het werken/ stagelopen is een beetje op de achtergrond verdwenen geloof ik. Whoehahahah vergeet je niet af en toe aan je opdracht te werken......
    Veel plezier weer! X Angela

  • 07 Maart 2014 - 12:41

    Donny:

    Weer een super gaaf verhaal. Weer mooie ervaringen opgedaan.
    zeker dat skydiven zag er super gaaf uit op t filmpje.
    succes met de volgende trip.
    Groetjes!!

  • 07 Maart 2014 - 13:41

    Oma:

    Hallo Glenn
    Wat leuk om alles weer te lezen ,jij ben daar wel bezig met van alles sjonge jonge
    Waren woensdag bij je ouders uitgenodigd om te komen eten je moeder had haas in de pan
    Dat opa wel lekker vind maar is niet aan mij besteed brr.
    Hebben dat filmpje gekeken joh zeker wel kikken,lijk mij wel spannend p......je niet in je broek ,wel een belevenis zeker.
    Met je werk ga ook alles nog naar je zin? En de tijd ga zeker ook wel aardig snel vooral met al die reisjes er tussendoor maar straks is Thijs weg en dan ga je er zeker alleen opuit of dan is er wel weer een ander wie weet.
    Nou Glenn stop er weer mee en ga je weer volgen groetjes opa en oma xx

  • 07 Maart 2014 - 21:14

    Hans :

    Glennyboy het is weer een super leuk verslag, weer veel leuke dingen gedaan en beleeft. Tijd om te werken en aan je opdracht te werken heb je niet volgens mij. Dat je ging skydiven wisten wij gelukkig niet, anders had onze broek wel vol gezeten. tot facetimese en enjoy. xxx

  • 07 Maart 2014 - 23:35

    Leonie En Frank En The Girls:

    Hay M8...nu weet ik ook wat dat betekent! Wat een leuk verslag weer en een gave foto's ook van dat skydiven, dat je die zo scherp kunt krijgen tijdens zo'n snelheid!
    Hier begint ook de lente aan te breken...zondag 20 grd,,, Lekker hoor.
    Enneh je weet het he, bij een aardbeving onder de tafel kruipen! xxx FLBP

  • 26 Maart 2014 - 13:18

    Nel:

    He glen hier ben ik tante nel , ik ben hier bij annet mijn dochter dus ik lees jou verslag .Die reis heb ik ook gemaakt al die plaatsen liggen mij bekend in het gehoor .En in chrischurs hebben wij de laatste nacht geslapen , een mooie stad jammer dat hij zo verwoest is er stond zo een mooie kerk jammer gr Tante nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6127

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: