Week 5/6 “C’mon Crusaders” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 5/6 “C’mon Crusaders” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 5/6 “C’mon Crusaders”

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hi there,

Hier weer een verslagje uit New Zealand. Allemaal bedankt voor alle leuke reacties, vooral grappig om te zien dat mensen je verslagen lezen waarvan je het eigenlijk totaal niet zou verwachten. Ik heb begrepen dat thuis alles op het bedrijf weer begint te lopen. Alle nieuwe planten zijn geplant en ik kreeg vandaag zelfs al een foto doorgestuurd van de eerste roos die op het gewas stond…. gaat als een speer daar!

Maargoed Nieuw Zeeland… Twee weken geleden vertelde ik nog dat we in de volle Valentijndrukte zaten, deze drukte is nu voorbij. We hebben nu weer tijd om wat gewas onderhoud te doen en van de week ook een rij rozen gerooid. De eerste stapjes voor mijn opdracht zijn gezet. Ik ga in een van de kassen bij het bedrijf roofmijten uitzetten tegen de spint, dit is namelijk op het moment een groot probleem op het bedrijf. Helaas zitten er nog residuen op het blad dus zal ik komende weken pas de eerste mijten kunnen gaan uitzetten. Verder zal ik ook aan mijn rapport moeten gaan beginnen. Ik ga een biologisch gewasbeschermingsplan schrijven voor het bedrijf, zodat ze in de toekomst met behulp van dit rapport het gewas biologische kunnen beschermen tegen plagen.

Vorige week zaterdag ben ik samen met Thijs en zijn twee studiegenoten Marcel en Vera een dagje op stap geweest. In de ochtend zijn we naar de Gondola van de Port Hills gereden, waar we boven op de top een prachtig 360 graden uitzicht hadden over Christchurch, de kustlijn en Littelton Harbour. Hierna zijn we doorgereden naar Sumner Beach, waar we een middagje surfen hadden geboekt. Eerste twee uurtjes les en daarna mochten we twee uur zelf surfen. Het surfen ging eigen best aardig, na twee á drie keer proberen stond ik al op m’n plank. Na het surfen ergens wezen eten en naar een paardenrace geweest. Leuk om een keer mee te maken, de meeste mensen komen er om te zuipen en af en toe wat geld in zetten op zo knol. Dus ik kon het niet laten om ook wat geld in te zetten, geen idee welk paard natuurlijk dus tegen dat vrouwtje achter balie gezegd dat ze maar iets moois met me geld moest doen… En ja hoor had nog $25 gewonnen ook. Toch niet gek!!

Afgelopen week een super week gehad qua weer. Lekker veel zon gehad gemiddeld denk een graadje 20/25. Alleen dinsdag was het wat warm; ruim 35 graden, dus in de middag werd er niet meer gewerkt. Afgelopen vrijdag zijn we naar de eerste wedstrijd van the Super Rugby Season geweest, the Crusaders against the Chiefs. Wat een geweldige sfeer hangt er in zo stadion, uit en thuis supporters zitten door elkaar heen en je ziet het publiek echt meeleven met de wedstrijd. Helaas hadden the Crusaders verloren.

Zaterdag ben ik met Marcel naar Kaikoura gereden, om met Zeehonden te gaan zwemmen. Een hele bijzondere ervaring! Omdat het een behoorlijk warme dag was waren de meeste zeehonden in het water om af te koelen en het maakte ze vrij weinig uit dat er paar snorkelaars om zich heen zwommen. Ze kwamen zelfs af en toe naar ons toe. Heel apart als zo beest een meter naast je ligt te badderen.

Hoooo verslag is iets te lang geworden, sorry! Ik zal volgende keer proberen het wat korter te houden. Volgende week ga ik vijf dagen richting het zuiden en langs de West-Coast. De week erop ga samen met Thijs vier dagen naar het Noordeneiland, hierna zal Thijs naar huis gaan. Er staat dus een leuke tijd op me te wachten!

We keep in touch.

Cheers!

  • 23 Februari 2014 - 10:02

    Arthur Vd Burg:

    He Glenn

    Goeie berichten maar ook minder goede berichten dat Thijs je gaat
    Verlaten

  • 23 Februari 2014 - 10:05

    Donny:

    Hee Glenn,
    Supet leuk verslag weer!!
    Thuis gaat alles idd als een speer. Was twee weken niet thuis geweest, maar dan is er ecgt wel weer een groot verschil.
    Zo te zien heb je het aardig naar je zin en staat er nog een leuke tijd te komen.
    Goed dat je je tijd leuk en nuttig besteed.
    Heel veel plezier nog en tot je volgende verslag!
    Groetjes.

  • 23 Februari 2014 - 10:44

    Frank:

    Ha Glenn, klinkt allemaal nog steeds even positief. Probeer zoveel mogelijk te genieten man. Dit is een prachtige ervaring aan de andere kant van deze aardbol. Blijft voor mij ook steeds leuk om te lezen. probeer mij weer voor te stellen hoe het daar was. Nu ook nog een mooie opdracht voor je op het bedrijf. ik hoop dat je ook daar een succes van kan maken. Afgelopen weekend hebben we even gekeken bij Hans, Simone en Dylan en naar mijn (leken) ogen ziet het er goed uit. Wanneer jij thuis komt, staat de boel er vast weer super bij. Geniet nog van de komende weken en probeer die witte wijn een keer. Echt een aanrader. Enjoy en take care! grtz Frank

  • 23 Februari 2014 - 11:21

    Angela:

    He Glenn, je verslag kan nooit te lang zijn hoor! Leuk om weer te lezen hoe en wat daar aan de andere kant van de wereld!
    Zag bij oma Annie al een roos op de kas staan die zowaar uit de kas van je ouders kwam! Zo snel al! Ziet er allemaal gelikt uit hoor!
    Heel veel succes met je opdracht en lekker genieten!
    X Angela

  • 23 Februari 2014 - 12:34

    Je Trotse Moeder:

    Lieve Glenn, ik vind het super voor je dat je dit allemaal mee mag maken in jou respectievelijk jonge leven!!!
    GEWELDIG
    Fijn dat je ook met je opdracht bent begonnen. Jou kennende gaat ook dat helemaal goed komen.
    Nu nog samen met Thijs het eiland wat beter leren kennen. Heel veel plezier!
    Het gaat hier inderdaad goed en het jonge gewas groeit lekker.
    So far so god.....
    Dikke kus en bedankt voor je verhaal. X

  • 23 Februari 2014 - 13:00

    Oma Burg:

    Hallo Glenn

    Weer een leuk en mooi verslag had je weer ,maar lezen natuurlijk doen we dat wat denk je wel ! Ging steeds al kijken of er niets was en ja hoor.
    Zo te lezen ga je daar ook wel kijken dat is toch leuk zie je het meeste als je er op uit ga.
    En voor je school ook wel verslagen maken ,je ben wel bezig met de biologische bescherming
    Dat is toch ook wel intersant ook voor dat bedrijf? Goed hoor nou bij je ouders ga het ook zo
    Als het moet verlopen ,dus als je weer thuis ben zie je denk wel een witte kas als je er overheen kijkt.

    Nou met ons ook alles oke en de groetjes maar weer opa en oma Burgxx

  • 25 Februari 2014 - 10:44

    Marian Vd Burg:

    He Glenn
    Fijn dat het goed gaat en wat een ervaringen weer had vrijdag nog contact met australie daar gaat ook alles goed de werk periode6 mnd zit er bijna op voor sam hij gaat rond 1 april naar een farm dit is dan voor 3 mnd daarna gaat hij door naar new zeeland maar dan ben jij weer in dit kikkerlandje dus neem het er nog van nu je er toch bent
    Groetjes ton marian aron

  • 25 Februari 2014 - 14:42

    Suzanne Van Der Burg:

    Super leuk om te lezen allemaal Glenn. Ik ga er altijd even voor zitten om het goed te lezen. En het verslag is echt niet te lang hoor.... vind het alleen maar leuk om te lezen. Veel plezier nog en wij wachten weer op de volgende mail!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6136

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: