Week 3/4 “Valentine craziness” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 3/4 “Valentine craziness” - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 3/4 “Valentine craziness”

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Ik kreeg al wat reacties over wanneer ik weer een reisverslag erop ging zetten, nou hier is die dan! Ik ben vandaag precies een maand van huis en ik heb het nog steeds prima naar mijn zin. Afgelopen week was het druk op het stage bedrijf. Het bedrijf probeert namelijk flink te pieken met de productie rond dagen zoals Valentijn en dat is goed gelukt. Afgelopen week knipte we zeker vier keer meer rozen dan mijn eerste stageweek, vooral de rode rozen stonden flink op snee en worden twee keer per dag geknipt.

Een week geleden ben ik samen met Thijs voor het eerst naar een Nieuw-Zeelandse pub geweest. We kwamen daar rond half 11 aan toen het al behoorlijk druk was. Er was een leuk bandje aan het spelen en er liepen mensen van alle leeftijdscategorieën rond. Even later kwam er nog een andere studiegenoot van Thijs langs, Natasja die ook in Christchurch stage loopt. Ze is ook lid van GU, de studentenvereniging in den Bosch. Om 12 uur begon de pub al flink leeg te lopen en om 1 uur werden ook wij op straat gezet, een kort avondje dus…

Volgende dag had ik vrij en ben ik in de middag samen met Thijs met de bus naar het centrum van Christchurch gegaan. Erg bizar om te zien hoe verwoest het centrum is door de aardbevingen die hier eind 2010 en begin 2011 hebben plaats gevonden. Complete winkelcentrums die ze opnieuw moeten opbouwen, daarom hebben ze tijdelijk een winkelcentrumpje van containers neergezet. Wel leuk om te zien hoe creatief ze dat hebben aangepakt. Verder zijn we nog langs The Church of Christchurch gelopen, die ze ook aan het afbouwen zijn omdat het niet meer te renoveren was na de aardbevingen. De stad was erg uitgestorven qua mensen, na lang zoeken hadden we een Chinees restaurantje gevonden waar we hebben gedineerd.

Ik heb afgelopen week mijn plan van aanpak naar school gestuurd en gister heb ik een auto gekocht, een blauw/paarse Mazda Eunos. Tot gister haalde onze stagebegeleider ons nog elke dag op, maar nu kunnen we gewoon met mijn auto naar het stage bedrijf. Aan de andere kant ook wel weer jammer, want onze stagebegeleider moest regelmatig naar de supermarkt voor een boodschap. Dat was voor ons een mooie gelegenheid om gelijk een heerlijke ijskoffie te halen, die zijn daar namelijk erg lekker.

Ik hoop na de Valentijn wat meer tijd te hebben voor mijn opdracht en nu ik een auto heb kunnen we makkelijk ergens heen rijden om wat leuks te gaan doen. Ik hou er weer mee op, jullie horen van me!

See ya

  • 10 Februari 2014 - 09:33

    Marnix:

    Leuk om weer een verhaal te lezen jongen! keep up the good work (:

    Xxx Je neef

  • 10 Februari 2014 - 09:58

    Simone:

    Ook al ben ik al op de hoogte, heerlijk om een stukje van je te lezen.
    Een maand alweer voorbij! Één kwart. Geniet hè!!
    Oja en gefeliciteerd met je eerste eigen auto.
    Kus van je moepie X

  • 10 Februari 2014 - 10:40

    Karin:

    Hoi Glenn, wat leuk om jou ook te kunnen volgen op je mooie trip naar Nieuw Zeeland. Zo te lezen heb je het erg je zin, heel druk voor die Valentijn maar je krijgt er wat moois voor terug. Bij Bart is het niet anders, topdrukte ook daar maar voor jullie toch een super ervaring, geniet er dus maar van.
    Maak er nog een top tijd van en we zullen je verslagen met veel plezier volgen.
    Groetjes fam. Pletting

  • 10 Februari 2014 - 11:02

    Leonie:

    He Glenn, wat leuk weer wat te lezen...klinkt prima allemaal. Die ijskoffie kan je alsnog blijven halen als je even een stop maakt bij de supermarkt ;-) Ben benieuwd waar je volgende trip op het zuidereiland naartoe gaat.... Heel veel plezier...xxx van je tante, oom en 2 nichten.

  • 10 Februari 2014 - 11:30

    Angela:

    He Glenn, het verslag weer lekker weggelezen. NICE! Your first own car!! Surfboardje erop en gaan met die banaan. Veel bekijken en bezoeken. Mooi die foto's van DE kerk. Gaan ze hem nou helemaal afbreken? Zonde!
    Werkse en genietse!
    X Angela

  • 10 Februari 2014 - 12:38

    Donny:

    Leuk weer wat te lezen, ook al heb ik je van het weekend op facetime gesproken.
    Goed dat je een auto hebt kunnen vinden, ben je een stuk flexibeler.
    Nog even bikkelen voor de valentijn en dan gelegenheid voor een paar daagjes vrij.
    Geniet er nog van!!

  • 10 Februari 2014 - 13:24

    Oma:


    Hallo Glenn

    Weer een leuk verslag van je ,en een mooie auto heb je nu kan je zelf overal heen rijden
    Zo te lezen heb je het er maar druk mee goed hoor beter dan dat je er niets had te doen,
    daar was je er ook voor naar toe gegaan.Zo doe je er ook weer veel ervaring op.
    Zo te lezen kun je je er ook nog wel vermaken in het weekend,en hoe gaat het met eten klaarmaken deed je toch ook zelf en ook je kamer netjes houden ,dat ga jou toch wel goed af toch?
    En ook weer een paar aardige foto"s die je stuurde met je nieuwe auto leuk hoor.

    Nou Glenn wij blijven je volgen groetjes opa en oma xx

  • 10 Februari 2014 - 20:22

    Wilbert Wijnhoven:

    Ha Glenn,
    Leuk om je zo te volgen aan het andere eind van de wereld. Je ziet maar dat broeder Valentijn overal met veel bloemen gevierd wordt. Maak er de komende maanden wat van en geniet tegelijkertijd van deze tijd.

    Groeten,

  • 10 Februari 2014 - 22:15

    Hans:

    Beter laat dan nooit je verslag, maar je zal het wel druk hebben. Hihi. Leuk verslag en geinige foto's. Blijven genieten in deze toch wel speciale perioden van je leven. Tot facetimese.xxx

  • 11 Februari 2014 - 07:34

    Glenn Van Der Burg:

    Leuk weer al die reacties! Ja, Angela kerk wordt helemaal afgebroken nu :(
    Eten koken gaat goed hoor doe ik samen met die andere stagiair Thijs. En kamer wordt elk weekend schoongemaakt door de landlady, dus dat is ook super!
    xx

  • 18 Februari 2014 - 10:22

    Ella En Henne:

    Hallo Glenn,

    Mooie verslagen, prachtige foto's en leuke verhalen...!! Zo te zien gaat het je goed en ben je inmiddels al een hoop ervaringen rijker.
    Wat we ons afvragen is of je nog wel eens tegen een balletje aan trapt..., of is het behelpen daar en zijn ze meer van het rugby..., die "by the way" ook een aardig balletje (wel iets ovaler, dat dan wel) kunnen trappen...!!!

    Groeten en een dikke kus vanuit Andalusia...

  • 19 Februari 2014 - 05:55

    Glenn Van Der Burg:

    Ha Ella en Henne,

    Dankje, ja beleef genoeg leuke dingen hier! Nee, voetbal valt tegen, het was namelijk zomerstop in Nieuw Zeeland. De voetbal gaat nu weer een beetje beginnen dus misschien dat ik ergens mee kan trainen. Iemand van het bedrijf had een aantal vrienden die voetbalde, alleen dat was op een zaterdagavond... niet super dus. Vrijdag ga ik toevallig naar een rugby wedstrijd!

    Veel plezier in Spanje!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 6138

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: