Week 2 "Four seasons in one day" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu Week 2 "Four seasons in one day" - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Glenn Burg - WaarBenJij.nu

Week 2 "Four seasons in one day"

Door: Glenn

Blijf op de hoogte en volg Glenn

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,
Het is weer tijd voor een reisverslag van de afgelopen anderhalve week. De tijd gaat razend snel hier! Ik moet namelijk eind van deze week al mijn definitieve plan van aanpak af hebben, dus daar zal ik binnenkort maar is mee gaan beginnen. Afgelopen weekend eerste tripje door Nieuw Zeeland gehad, we zijn naar Nelson en Marahau geweest. De titel van dit verslag slaat op het weer hierzo. Het weer kan heel snel omslaan, zo was het zondag de 19e hier 35+ en de volgende dag was het net 15 graden. Heel apart om mee te maken, je weet soms niet of je met een lange of korte broek de deur uit moet.

Niet afgelopen weekend maar dat weekend daarvoor was Thijs een lang weekend naar Sydney, dus ben ik zaterdag na het werk het Quarry Park ingereden met zijn mountainbike. Het Quarry Park is een natuurgebied dat gelegen is op een berg en ligt ongeveer vier kilometer hier vandaan. De berg op was vrij pittig, maar eenmaal boven was het uitzicht prachtig. Ik was niet op het hoogste punt, dus de zee was niet zichtbaar maar ik kon wel de Nieuw-Zeelandse Alpen in de verte zien liggen. Bergaf was leuker, net de Skiberg in Bergschenhoek alleen dan dertig keer zo groot.

Vorige week doordeweeks gewerkt en wat dingetjes rond mijn verblijf geregeld, zoals bankaccount, IRD nummer (soort sofinummer) en ik ben op zoek naar een auto. Lenny haalt ons nu elke ochtend op van het werk, maar het is toch wel makkelijk als ik een eigen auto heb. Dinsdag aan het eind van de koffiepauze zat ineens heel de kantine vol, wat bleek nou…. Elke dinsdag houden ze hier een korte vergadering na de koffiepauze over de gang van zaken en hoe het ervoor staat. Beetje apart, maar goed dat ze elkaar van alles op de hoogte houden. Er zijn namelijk drie afdelingen binnen het bedrijf, het teeltteam, het verkoopteam en de mensen die in de winkel rondlopen.

Donderdagavond kwamen er twee studiegenoten van Thijs langs, Marcel en Vera. Beide lopen ze ook stage in Christchurch bij Agresearch, een onderzoeksbedrijf van de overheid. We wilde van het weekend een uitje plannen met zijn vieren. De planning was om vrijdagmiddag richting Nelson te rijden met de auto van Marcel, om daar twee dagen te overnachten en zondag weer terugrijden.

Zo gezegd zo gedaan. Vrijdag om half 4 zaten we in de auto naar Nelson. De rit duurde wel wat langer dan gepland. Onderweg nog even gestopt bij Kaikoura om te eten en nog een zeeleeuw gespot ook. Half 12 in de avond kwamen we aan in het backpakkershotel in Nelson. Zag er erg grappig uit. Het leek namelijk meer op een groot studentenhuis dan een hotel, maar verder alles prima geregeld. Niet al te laat gemaakt, want voor de volgende dag hadden we twee Kajaks gehuurd.

Volgende ochtend om 7 uur zaten we alweer in de auto richting Marahau. Bij de Kajakverhuur aangekomen kregen we onze Kajak, nadat we de instructies hadden gekregen. Het Kajakken was erg indrukwekkend. We zijn langs de kust van het Abel Tasmanpark gevaren, waar een aantal prachtige stranden lagen en we hebben geluncht op één van de onbewoonde eilanden.

Na het Kajakken zijn we nog snel even langs de Split Apple Rock gereden. De planning was om naar the Golden Beach te gaan, maar dit was te ver rijden. Rond 6 uur waren we weer in het hotel, daar snel opgefrist en de stad ingegaan. In de stad flink gegeten bij The Lone Star en daarna nog een biertje gedaan in een nabij gelegen pub. Achteraf bleek er ook nog een uitgaansgedeelte te zijn, maar hier kwamen we te laat achter.

Volgende ochtend zijn we rond 10 uur weer richting Christchurch gereden. Het zou deze zondag heel de dag regenen….en dat klopte ook wel aardig. Net voorbij Blenheim zijn we bij wijnbrouwerij Brancot Estate langsgegaan. Het bedrijf heeft de grootste oppervlakte wijngaarden in heel Nieuw-Zeeland, een totaal van 200.000 hectare wat ze in 40 jaar hebben opgezet!! De locatie waar wij waren was ruim 300 hectare. Er was een klein restaurantje gevestigd op een heuvel waar je een prachtig uitzicht had over de wijngaarden. Hierna snel doorgereden, onderweg nog één uur in de file gestaan door een ongeluk en weer gegeten in Kaikoura. Om half 10 ’s avonds waren we weer thuis.

Ik blijf jullie verder op de hoogte houden.

See ya

  • 28 Januari 2014 - 09:55

    Angela:

    Wat een super verslag weer Glenn. Ik waande me eigen helemaal in NZ en ik ben er nog nooit geweest........... Veel succes met je plan van aan aanpak.
    X Angela

  • 28 Januari 2014 - 09:55

    Daphne:

    Leuk om te lezen Glenn! Geniet ervan daar.

    x Daphne van t brandpand

  • 28 Januari 2014 - 10:09

    Donny:

    Hee Glenn,
    Leuk weer wat te lezen. Zo te horen nog flink naar je zin.
    Mooie fotos en leuk dat je je eerste uitstapje hebt gehad.
    Op naar je volgende avontuur.
    Gr van je broer

  • 28 Januari 2014 - 10:36

    Ralph Simonis:

    Ziet er allemaal erg top uit nog veel plezier daar

  • 28 Januari 2014 - 17:10

    Frank, Leonie En Meiden:

    Super Glenn, wat een prachtig land is het toch. Wij zijn rond die split Apple gegaan met de kajak. Wat goed om die foto's weer te zien. Sla de boel/ beelden maar goed op (ook in je koppie). Dit is zo'n mooi land. Probeer die witte wijnen ook maar eens! Die zijn daar echt geweldig. Straks wil je geen bier meer. Succes met je opdracht en enjoy! Leuk om je zo te kunnen volgen. Was waarschijnlijk een zeeleeuw. Je kan bij keikura toch ook walvissen en dolfijnen spotten. Grtz FLBP

  • 28 Januari 2014 - 19:15

    Bernadette:

    Hej die Glenn, volgens mij heb je je daar al aardig gewend. Leuk verhaal en super foto's. Hoorde van Donny al hoe het je daar vergaat, maar het is toch leuker om je via deze site te volgen. Nou kerel geniet ervan, dit pakken ze je nooit meer af!
    Groetjes van de Vierlingsbeekse volgers!

  • 28 Januari 2014 - 19:18

    Marnix:

    Super om die verhalen zo te lezen pik! Keep up the good work!

  • 28 Januari 2014 - 23:09

    Dylan:

    Glenn!
    Super verhalen en super foto's, leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet er maar van, want voor je het weet zit je weer in Nederland.
    Je liefste broertje! ;)

  • 29 Januari 2014 - 11:58

    Claudia Vd Burg:

    Leuk om allemaal te lezen! Je maakt een hoop mee zeg.. Ga zo door, succes en veel plezier xxx

  • 29 Januari 2014 - 15:09

    Mirjam Eernisse:

    Wow dat is nog eens een gave plek om stage te lopen! De link via je moeders fb gezien. Leuk geschreven hoor! Heel veel plezier nog daar, geniet ervan!

  • 30 Januari 2014 - 07:08

    Glenn Van Der Burg:

    Bedankt voor al jullie leuke reacties! Leonie je had inderdaad gelijk met de zeeleeuw. Ik verwacht wel dat we nog een keer terug naar Kaikoura gaan om walvissen en/of dolfijnen te spotten. X

  • 30 Januari 2014 - 12:16

    Oma:

    Ha Glenn
    Leuk verslag weer en prachtige foto's, Glenn. Je stond daar wel eng zo in die rotsen je kijk toch wel uit dat je niet gehavend terug kom maar wel erg leuk dat je dat land wat ga verkennen neem het maar goed in je op allemaal

    Die temperatuur lijk wel op Nederland je kan er niets van opaan de ene dag warm en
    De andere dag kun je wel weer een dikke trui aan.

    Wij komen net bij je ouders vandaan wezen kijken er gebeurd daar heel wat en er waren er van een uitzend bureau bezig een hele drukte,maandag komen de planten.
    Groetjes van Opa+oma en

  • 01 Februari 2014 - 07:09

    Simone:

    Lieve Glenn ik was al super trots op je hoor. Als ik dan je verhaal lees en je ervaringen en ondernemingen daar, wordt ik alleen maar trotser!! Love you, XX.

  • 01 Februari 2014 - 16:38

    Noncul Bertus:

    zo'n stage wil ik ook wel ,er wordt volgens mij maar weinig gewerkt.nog niks gelezen over de meiden daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Glenn

Hallo allemaal, In het derde jaar van mijn studie ga ik stage lopen in Nieuw Zeeland. Het bedrijf waar ik stage ga lopen heet Moffatts Flowers in ligt naast de stad Christchurch. Voor het bedrijf ga ik een opdracht uitvoeren en daarnaast hoop ik in de weekenden en de laatste week dat ik in Nieuw Zeeland ben nog wat het eiland te zien. Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld. Glenn

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 6135

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 Mei 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: